Functionaliteiten
Slim beheer van de voorraad
Je complete voorraad overzichtelijk beheren vanuit één plek: wie wil dat nu niet? Met Stockitup zie je in één oogopslag hoeveel voorraad er nog is, ook als je producten verkoopt via verschillende kanalen. Alles wordt real-time bijgehouden, waardoor je nooit voor verrassingen komt te staan. Geen overkooprisico's of onnodige annuleringen, maar een actueel overzicht van je voorraad op alle kanalen. Daar kun je op vertrouwen!
Bundel je items
Optimaliseer je voorraad en bundel bestaande producten tot een handige set. Hierdoor denk je mee met de klant en verkoop je meerdere producten in één keer: win-win. Nadat de klant een set heeft aangeschaft, regelt het systeem moeiteloos de zending. En ja! Dat is ook mogelijk wanneer de producten van verschillende locaties komen. Daarbij kun je één artikel onder meerdere EAN's verkopen, met een gedeelde voorraad.
Mis geen sales dankzij de LVB/FBA Switch
Mis je op dit moment weleens sales omdat je LVB-voorraad op is? Zonde! Met Stockitup zorg je ervoor dat voorraad automatisch wordt omgezet naar eigenlevering, en visa versa. Beschikbaar voor andere platformen of fulfilmentpartijen zoals Amazon.
Optimaliseer het pickproces met meerdere magazijnen
Heb je meerdere magazijnen voor je producten? Geen probleem! Je kunt verschillende magazijnen aanmaken en een pick prioriteit toevoegen. Zo houd je het pickproces onder controle. Het is ook mogelijk om een magazijn op te splitsen in verschillende secties en aan te geven welk magazijn de prioriteit heeft. Alles om het pickproces te optimaliseren en efficiënter te maken!
Voorraadniveaus en notificaties
Wil je goed op de hoogte blijven van de actuele voorraadniveaus, zodat je niet onvoorzien met lege magazijnen komt te staan? Stel dan eenvoudig je voorraadniveaus in en ontvang notificaties wanneer het aantal van een product onder een bepaalde voorraad zakt. Je kunt dit doen voor alle producten tegelijk, of afzonderlijk per product.
Beheer je orders met één klik
Je kent het wel: veel verschillende kanalen, voor elke kanaal in het orderproces open je weer een nieuw venster. Dat hoeft niet meer! Met Stockitup beheer je al je orders overzichtelijk vanuit één omgeving. Het maakt niet uit op welk kanaal je actief bent. Sorteer en beheer al je orders met één klik op de knop en creëer een efficiënte route, zodat je de orders zo snel en efficiënt mogelijk verwerkt.
Efficiënt werken dankzij de unieke verzendlabels
Je wilt dat alles zo snel en efficiënt mogelijk gaat. Toch? Verwerk dan je order met slechts één verzendlabel. De labels bevatten alle informatie die je nodig hebt: artikelinfo, hoeveelheid en locatie. Zodra je het label hebt geprint, begin je direct met picken. Het resultaat? Tijds- en kostenefficiëntie en geen gedoe met het printen van picklijsten en pakbonnen.
Kies voor de juiste verzendmethode
Niets is zo'n vervelend klusje als handmatig kijken of een order als briefpost of pakket verstuurd moet worden of naar welk land het gaat. Stel vooraf in met specifieke regels hoe orders dienen te worden verstuurd en verwerk ze allemaal tegelijkertijd met slechts één klik op de knop.
Pas je picklijst makkelijk aan
In Stockitup kun je jouw picklijst eenvoudig aanpassen naar je eigen voorkeur. Maak je keuze uit meerdere opties, waaronder locatie, afbeelding, aantal, product, klantnaam, EAN, SKU en meer. Alle relevante informatie in één overzicht zorgt voor minder fouten en een snellere werkwijze.
Verzend jij via bol.com? Daar zijn we in gespecialiseerd!
Wij weten maar al te goed wat er allemaal komt kijken bij Verzenden Via Bol.com (VVB). Daarom zorgen we voor een perfecte integratie met VVB. Ontdek met de juiste filters precies welke order je wanneer moet verzenden, houd controle over je complete verzendproces en voorkom vertragingen. Jij blij, klant blij.
Houd nauwkeurig je prestaties bij
Om te groeien, wil je weten welke producten het goed doen en welke minder goed, wat je omzet is, en wat je marges zijn. Met Stockitup krijg je inzicht in dit allemaal: de specifieke of totale omzet en marges, de producten met de grootste winstbijdrage en de achterblijvers. Zo kun je adequaat anticiperen op wat er in je onderneming gebeurt. Splits verkoopkanalen en kom erachter welk kanaal het beste presteert. Alles overzichtelijk bij elkaar!
Creëer moeiteloos inkooporders
Niet meer zoeken naar de juiste informatie over wat je moet inkopen? Krijg eenvoudig inzichtelijk wat en wanneer je moet inkopen met Stockitup. De inkoopadviezen zijn gebaseerd op een uitgebreide gegevensanalyse, en kloppen daardoor altijd. Daar kun je op vertrouwen. Verkopen, budget, beschikbare voorraad, verwachte voorraad, levertijd en inkoopprijzen worden met elkaar geïntegreerd en vergeleken zodat je moeiteloos inkooporders per leverancier creëert én download.
Inkooporder aanmaken en inboeken
Binnen Stockitup creëer je makkelijk en snel aangepaste inkooporders. Controleer vervolgens de zending en boek hem eenvoudig in. Hierdoor zie je direct of het juiste aantal is binnengekomen of dat je ergens op moet anticiperen. Wel zo handig.
Genereer automatische btw-facturen
Btw-facturen accuraat en op tijd verzenden: daar gaat vaak nogal wat tijd in zitten. Tot nu! Maak je geen zorgen meer over het nasturen van btw-facturen, maar regel het allemaal automatisch. Je kunt erop vertrouwen dat ze op tijd en goed verzonden worden, zodat je er geen omkijken meer naar hebt. Alle facturen zijn te personaliseren naar je persoonlijke voorkeur. Werkt ook met bol.com factuuraanvragen.
Creëer eenvoudig e-mail campagnes
Na een aankoop wil je natuurlijk weten wat iemand van het product vindt. Zo kun je je eigen product verbeteren en daarbij zorgen positieve reviews voor meer verkopen. Stel eenvoudig een scherpe e-mailcampagne op waarmee je productreviews verzamelt en verstuurt automatisch verzoeken voor productbeoordelingen. Minimale inspanning, maximaal resultaat! Alle e-mails zijn te personaliseren met eigen tekst, logo, productafbeeldingen, naam, links en handige bijlagen. Daarbij reageer je direct op triggers zoals retouraanvragen, zodat je het aantal retouren minimaliseert.
Retouren verwerken en beheren
Als leverancier krijg je er altijd mee te maken: retourzendingen. Beheer en verwerk alle retouren vanuit één omgeving. Ook maak je eenvoudig inzichtelijke analyses aan de hand van de retourpercentages en retour-redenen, op die manier leer je waarom producten retour zijn gegaan en kun je het aantal retourzendingen minimaliseren.
Meerdere gebruikers en rollen
Grote kans dat je met meerdere personen in de online omgeving werkt. Dan is het wel zo handig dat iedereen een eigen account heeft en je van ieder account kunt bepalen wat iemands rol is. In Stockitup genereer je oneindige gebruikers en rollen en pas je de rechten individueel aan. Zo zorg je ervoor dat iedereen bij de modules kan die nodig zijn voor het correct uitvoeren van het werk, maar bescherm je de data.